همشهری آنلاین: عوارض گمرکی صادرات نفت روسیه از اول فوریه سال 2008 با قیمت‌های جدید محاسبه خواهد شد.

به گزاش واحد مرکزی خبر به نقل از اینترفاکس، الکساندر ساکوویچ، معاون اداره پرداخت‌های مالیاتی وزارت دارایی روسیه، 29 دسامبر گفت: هر تن نفت صادراتی روسیه از اول فوریه سال آینده میلادی با 58 دلار و 40 سنت افزایش درمقایسه با سال 2007 به قیمت 33 دلار و 80 سنت صادر خواهد شد که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: قیمت هر بشکه نفت روسیه در بازارهای اروپایی طی ماه‌های نوامبر گذشته و دسامبر جاری به 89 دلار و 19 سنت رسید.

وی گفت: قرار است دولت روسیه مصوبه عوارض جدید گمرکی بر صادرات نفت‌خام را تا بیستم ژانویه 2008 منتشر کند تا گمرکات این کشور بتواند قیمت‌های جدید را از اول فوریه 2008محاسبه کنند.

ساکوویچ با بیان اینکه میزان عوارض وضع شده براساس بررسی قیمت‌ها در دو ماه اخیر بوده است، افزود: افزایش عوارض صادرات نفت تاثیری بر سود شرکت‌های نفتی نخواهد داشت.

وی در عین حال گفت: افزایش عوارض حاکی از افزایش قیمت‌ها در دو ماه اخیر بوده است و در این مدت شرکت‌های صادرات کننده با پرداخت عوارض کمتر سود بیشتری بدست آورده‌اند.

وی افزود: برای تعیین عوارض عادلانه باید به سود خالص شرکت‌ها توجه کرد و براساس ارزیابی‌های ما این قیمت‌ها به‌طور متوسط برای صادرکنندان نفتی روسیه حداقل در 3 سال اخیر به بیش از 40 میلیارد دلار می‌رسد.

وی گفت: دولت با شاخص قرار دادن نفت اورال و بررسی قیمت آن در بازارهای جهانی در دوماه گذشته قیمت‌های جدید را تصویب و به اجرا در می‌آورد.

کد خبر 40417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز